החורף מתקרב בצעדי ענק ואיתו גם האתגרים הבריאותיים שעמם כמעט כל אחד מתמודד. החל משפעת ועד כאבי ראש, חולשה, וזאת לצד החלשת המערכת החיסונית בעקבות הקור העז. החדשות הטובות הן שבאמצעות תזונה נכונה, ובפרט שילוב של פירות חורף, ניתן להעניק לגוף חיזוקים ממקור טבעי. יש כמה פירות חורף בריאים במיוחד, אך מהם שבע פירות החורף הבריאים ביותר? להלן סקירה מיוחדת:
 

תות

אחד מפירות החורף האהובים ביותר הוא ללא ספק התות. הפרי האדום והעסיסי מכיל מינרלים, והוא בעל ערך קלורי נמוך מאוד ועל כן הוא מומלץ מאוד לאכילה בזמן התקופה הקרה. מעבר לכך, בתות אחד יש ריכוז גבוה של סידן, ברזל ואשלגן שעוזרים לחיזוק העצמות והפחתת עייפות. התות מסייע בהורדת לחץ הדם ועל כן שילוב של תותים בתפריט החורף היא הזדמנות מצוינת לחזק את הגוף. הוא אחד הפירות הכי יפים ופופולריים, ולכן תמצאו אותו במשלוחי פירות בעונת החורף.
 

אגס

אגס הוא פרי המכיל ריכוז גבוה מאוד של סיבים תזונתיים אשר חשובים מאוד לטובת הפחתת רמות הכולסטרול. נוסף על כך, הקליפה של האגס עשירה בוויטמין C, נחושת וכן נוגדי חמצון ועל כן הוא נחשב לפרי בריא מאוד אותו מומלץ לסגל לתפריט בתפריט היומי במסגרת של פירות בריאים לחורף. הוא גם יתאים מאוד למי שרוצה לשלב מנת פרי בדיאטה (אך חשוב לפנות לתזונאי/ת ולקבל הוראות מדויקות בנושא), משום שמדובר בפרי עם ערך קלורי נמוך יחסית.
 

קיווי

אחת מהתופעות המוכרות ביותר בזמן תקופת החורף הוא הצינון שמופיע בתחילת העונה, או אפילו בשיא התקופה. אחת מתרופות הפלא לטיפול בצינון וקיצור זמן המחלה הוא הקיווי, שהפך לאחד הפירות הפופולריים בישראל, וזו אחת הסיבות שאפשר למצוא אותו בכל הסופרים וגם במגשי פירות מפנקים ומעוצבים. הקיווי הוא פרי המכיל כמות גבוהה מאוד של ויטמיןC  והוא בעל חיי מדף ארוכים מאוד ביחס לפירות אחרים.
 

בננה

בננה ידועה בתור מקור אנרגיה טבעי, בייחוד בזמן תקופת החורף כאשר אנו חשים עייפות מוגברת בעקבות חוסר החשיפה לשמש. ספורטאים ומתאמנים רבים לוקחים איתם לאימון בננה, כי היא מקור אנרגיה טבעי ומצוין שמספק גם תחושה של שובע. מעבר לכך, היא מכילה אשלגן ברמות גבוהות מאוד שיכול לסייע נגד לחץ דם גבוה. הסיבים המצויים בבנה מסייעים לטובת שיפור תנועת המעיים. עם זאת חשוב לציין כי צריכה מוגברת של בננה עשויה לגרום לעצירות, בעיקר אם אוכלים בננות לא מספיק בשלות, ולכן שילוב של בננות בתפריט החורף צריך להתבצע באופן מדוד ולא בהגזמה. מומלץ להתייעץ עם תזונאי/ת בנושא.
 

קלמנטינה

קלמנטינה היא פרי הדר מעולה לתקופת החורף, בגלל המינרלים והכמות הגבוהה של ויטמין C המצויים בקליפה ובפרי עצמו. זאת ועוד, אכילה של קלמנטינה יכולה לסייע מאוד לשיפור מרקם עור הפנים, בשל נוגדי החמצון הגבוהים שמשפיעים לטובה על העור וגם על הבריאות הכללית.
 

אפרסמון

האפרסמון הוא נשנוש מושלם לתקופת החורף הקרה. במקום למצוא את עצמכם אוכלים שוקולדים או ממתקים עשירים בסוכר, תוכלו להחליף את הממתקים בפרי נהדר ועשיר בסיבים תזונתיים, מתיקות מעודנת וכן מינרלים ו-ויטמינים שיסייעו לכם לצלוח את התקופה הקרה ואף להעלות את מצב הרוח.
 

גויאבה

אם אתם נמנים עם אוהבי הגויאבה, וודאי תתפלאו לשמוע כי לפרי הזה יש ערכים תזונתיים גבוהים והוא מכיל נוגדי חמצון מצוינים לעור הפנים, מערכת החיסון וכלי הדם. הגויאבה היא פרי שנוי במחלוקת מבחינת הטעם והריח אבל מבחינה בריאותית מדובר בפרי נהדר ובריא.
 

לסיכום

החורף מביא עמו קור עז, רוחות ורצון להסתגר ולהתכרבל מתחת לשמיכה. למרות התקופה הקרה והסוערת חשוב להקפיד על הרגלי תזונה בריאים, ולהוסיף פירות לתפריט. זכרו, תקופת החורף היא תקופה מאתגרת מבחינה בריאותית וגם נפשית, אבל אפשר בהחלט לנצל אותה לטובת יצירת אורח חיים בריא ומאוזן ואפילו להנות מהפירות העונה שאין בשאר השנה.